På førstesalen, hvor man også finder det store udvalg af interiør og brugskunst til hjemmet, er der derfor indrettet en lounge med café, hvor dem, der hurtigere får mættet deres shopping-gen, kan tanke op med en friskbrygget kaffe, en svalende drink eller lidt lækkert at spise. Her er også et flot udvalg af økologiske vine, lakrids fra Bülow, chokolade fra Sv. Michelsen, lokale produkter og andre delikatesser.
"Der skal være mulighed for at både mor, far og børn får en god oplevelse ud af at være her", siger Per Kalstrup, der med et smil erkender, at cafeen nok vil tiltrække mændene hurtigere end kvinderne.
Med en beliggenhed i Blokhus, der de senere år er trukket i førertrøjen som helårsdestination, er Kalstrup Livsstilshus naturligvis åbent året rundt. Selvom sommeren er en naturlig højsæson, kommer folk gerne kørende fra det meste af Nord- og Midtjylland, også udenfor sæsonen. Årligt er der anslået 450.000 besøgende i Livsstilshuset på Torvet i Blokhus.
Bæredygtigt tøj og socialt ansvar
Én af årsagerne til succesen er måske, at Per og Tine igennem alle årene har formået at udvide konceptet for den 2.000 kvadratmeter store forretning i flere etager løbende. Således kom for nogle år siden det bæredygtige tøjmærke ELSK fra Klitmøller til. Og netop bæredygtighed og socialt ansvar er nøgleord for ægteparret Kalstrup. "Vi er små, men bidrager lidt. Vi vil gerne være med til at gøre en forskel i verden. Derfor har vi en idé om, at vi vil gå ind og finde nogle nordjyske, velgørende projekter, vi kan støtte på fast basis", siger Per Kalstrup.
Den slags partnerskaber kræver en vis volumen, så tanken er ikke at blive ved den ene butik i Blokhus.
"Med tiden må der gerne ligge tre eller fire livsstilshuse rundt om i Nordjylland, som sammen kan bidrage til at sætte Nordjylland på landkortet som helårsdestination for livsnydere i alle aldre. Nordjylland er balsam for sjælen og er stærkt undervurderet. Vi er desværre gode til at underspille og holde det hele lidt hemmeligt. Vi skal være mere stolte af det vi og Nordjylland kan og bære det ud i verden. Det er unikt og hænger godt sammen med at udleve den sunde livsstil", forklarer Per Kalstrup.