VisitJammerbugten har et markedsføringssamarbejde, hvor alle virksomheder, foreninger og eventarrangører, der har et turistmæssigt sigte, kan tegne samarbejdsaftaler alt efter egen størrelse og formåen, og derigennem markedsføre egen virksomhed sammen med turistorganisationen.
Virksomheder, begivenheder og produkter bliver en del af relevante temafortællinger, som bringes ud i Danmark og på de udenlandske nærmarkeder, og virksomhederne kan på grund af det offentlige/private samarbejde, hvor pengene puljes opnå stor rækkevidde.
VisitJammerbugten samarbejder både med VisitNordjylland og VisitDenmarks markedskontorer i udlandet om at fremme turismen i regionen og i Danmark generelt.
Gæsterne vil gerne høre om unikke og små, lokalt gemte skatte i form af spændende oplevelser, der skaber meningsfyldte minder. Og det er her, VisitJammerbugten kan bringe egnens særkender, lokale virksomheder og deres produkter eller events i spil igennem spændende fortællinger overfor relevante målgrupper.
Fortællinger er en del af de markedsføringsgreb, der anvendes i den strategi, der skal skabe øget brandawareness omkring Jammerbugtens turismeprodukt. Fortællinger vækker følelser og skaber relationer. Relationer skaber kunder og flere kunder giver vækst til glæde og gavn for alle.
> Læs også: Turismekonference