Blokhus strand badehuse

Fælles markedsføring

Foto: VisitJammerbugten

Som etableret turistvirksomhed i Jammerbugten kan du blive del af et fælles markedsføringssamarbejde, hvor turismen markedsføres både i Danmark og på de udenlandske nærmarkeder.

Badehuse Blokhus strand
Dreng Blokhus strand

VisitJammerbugten har et markedsføringssamarbejde, hvor alle virksomheder, foreninger og eventarrangører, der har et turistmæssigt sigte, kan tegne samarbejdsaftaler alt efter egen størrelse og formåen, og derigennem markedsføre egen virksomhed sammen med turistorganisationen.

Virksomheder, begivenheder og produkter bliver en del af relevante temafortællinger, som bringes ud i Danmark og på de udenlandske nærmarkeder, og virksomhederne kan på grund af det offentlige/private samarbejde, hvor pengene puljes opnå stor rækkevidde.

VisitJammerbugten samarbejder både med VisitNordjylland og VisitDenmarks markedskontorer i udlandet om at fremme turismen i regionen og i Danmark generelt.

Gæsterne vil gerne høre om unikke og små, lokalt gemte skatte i form af spændende oplevelser, der skaber meningsfyldte minder. Og det er her, VisitJammerbugten kan bringe egnens særkender, lokale virksomheder og deres produkter eller events i spil igennem spændende fortællinger overfor relevante målgrupper.

Fortællinger er en del af de markedsføringsgreb, der anvendes i den strategi, der skal skabe øget brandawareness omkring Jammerbugtens turismeprodukt. Fortællinger vækker følelser og skaber relationer. Relationer skaber kunder og flere kunder giver vækst til glæde og gavn for alle.

> Læs også: Turismekonference

Markedsføringssamarbejde 2020

Det er muligt at tegne samarbejdsaftale med VisitJammerbugten, hvor turistorganisationen samler samarbejdspartnere og produkter til fælles markedsføringskampagner, der fortrinsvis eksekveres igennem online kanaler, men også via udvalgte printmedier.

Kommunikationen tilrettelægges ud fra Turistens Digitale Rejse, som er en model, der beskriver kunderejsen/gæstens adfærd omkring vejen til beslutningsproces, digital adfærd under og efter besøget.

Vi ved f.eks. at:

  • Op mod 80 % af gæsterne starter rejseplanlægning i søgemaskinerne
  • Op mod 94 % af turisterne søger efter oplevelser online når de opholder sig på destinationen
  • Op mod 50 % af gæsterne inspireres af andres anbefalinger, når de vælger feriedestination

 

Markedsføring 2020

I 2020 bliver der udarbejdet online markedsføringskampagner, hvor gæsterne vil blive mødt af indhold med inspiration til oplevelser, overnatningssteder og begivenheder/events præsenteret overfor potentielle gæster i Danmark, Tyskland, Norge, Sverige og Holland.

Kampagner, som tilsammen skal fremme rejselysten og dermed skabe yderligere vækst i turismen i Jammerbugt Kommune.

Målgrupper

Der arbejdes med 2 målgrupper. Familier med børn og par/seniorer uden børn.

Temafortællinger

Der vil blive arbejdet på at etablere følgende temafortællinger, som vil blive bragt i spil overfor relevante målgrupper.

  • Lokale fødevarer (Fødevareproducenter, gårdbutikker mm)
  • Parferie: Natur, badebyer og maritim kystkultur
  • Store events
  • Camping: Familiepladser eller Natur/outdoorpladser
  • Kunst-tour - (Gallerier og kunsthåndværkere)
  • Tæt på det lokale (B&B/Privat overnatning)
  • Familieferie i Blokhus
  • Natur og outdoorferie i Slettestrand
  • Badehoteller, forkælelse og gastronomi

NB: Listen med temafortællinger er ikke udtømmende, og der er mulighed for yderligere relevante temafortællinger.

I 2020 bliver der udarbejdet online markedsføringskampagner omkring feriehøjtider såsom vinterferie, Påskeferie, sommerferie, efterårsferie og op til juleferien. Desuden vil der blive arbejdet med pressebesøg og influencerkampagne.

If you want to go fast - go alone
If you want to go far - let´s go together

Markedsføringspakker

Som turistvirksomhed/aktør har du mulighed for at vælge imellem 3 forskellige samarbejds-/partnerskabsaftaler, og du kan også vælge hvilke markeder, der er mest relevant for din virksomhed.

Pakkerne starter ved 2500 kr./årligt ex. moms.

Du kan vælge om du vil være Turismepartner (Kr. 2500,-), Markedsføringspartner (Kr. 7.500,-) eller Hvervepartner (kr. 25.000,-).

Der er rabat ved valg af flere markeder/lande.

Pakkerne er sammensat så der både er online synlighed og annoncering af din virksomhed i udvalgte printmedier.

Alle 3 pakketyper indeholder også et kompetenceforløb, hvor du kan deltage på 3 seminarer for selv at dygtiggøre dig indenfor digital markedsføring.

Seminarerne afvikles primo 2020, hvor der er professionelle undervisere, der guider dig i, hvordan du får større fokus og arbejder med digital markedsføring i din egen forretning.

Se flere detaljer om indhold i markedsføringspakkerne i filerne nedenfor.

Udfyld og underskriv partnerskabsaftalen for 2020 og send den til rin@jammerbugt.dk.

Deadline for tilmelding er medio december 2019.

Evt spørgsmål eller ønsker til et markedsføringssamarbejde kan rettes til: 

VisitJammerbugten 

Anne Nøhr Ringgren,

Mail: rin@jammerbugt.dk 

Dir. tlf.: 7257 8986